КОНЦЕПЦІЯ
УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
ЗОШ В УМОВАХ
ПРИКАРПАТТЯ
Публікація проекту
концепції має на
меті ознайомити освітян
краю з потребою
врахування у вихованні
регіональних особливостей.
Проект концепції
складається з 4
розділів:
1.Виховні теоретико – методологічні засади
та умови виховання
школярів.
2.Мета і
головні напрями виховання
учнівської молоді.
3.Принципи організації
виховної роботи в
ЗОШ та шляхи
їх реалізації.
4.Особливості реалізації
пріоритетних напрямів національного
виховання учнів у
школах Прикарпаття.
СПЕЦИФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ
НАШОГО РАЙОНУ.
1.Прикарпаття охоплює
здебільшого гірську місцевість,
з багатою і різноманітною
природою. Люди ближчі
до природи і
краще вміють спілкуватися
з нею.
2.Могутній трудовий
потенціал. Добре збереглися
трудові традиції, а
це вагомий чинник
господарського – трудового
виховання.
3.Мовна культура
( прикарпатці спілкуються включно
українською мовою). І
в цьому запорука
виховання в учнів
патріотизму, національної свідомості.
4.Художні промисли
і ремесла добре
збереглись.
5.Народно – побутові і
релігійні традиції. І в цьому
запорука – духовно – морального
виховання.
6.Прикарпаття – це край
туризму.
7.Прикарпатці в
значній мірі його
частині географічно розміщене
по сусідству з
країнами Східної Європи,
що є вагомим
чинником європеїзації України.
8.Багате славетними
людьми.
9.Багато вихідців – це
національно свідома діаспора.
10.Розмаїття етнічних
груп з різноманітним
і багатим мистецтвом.
11.Відпочинок і
лікування.
1 РОЗДІЛ
Провідну роль
у підготовці до
життя та молоді
відіграє національне виховання.
Це довели князі
і гетьмани, письменники
і філософи, педагоги
і психологи. Під
формуванням особистості розуміють
вирощення людської особи
як соціального індивіда,
який поєднує в
собі риси національного, локально – етнографічного, загальнолюдського, суспільно
значущого та індивідуального – неповторного. Кожен
народ має свою
систему виховання, яку
генерує його ментолітет,
тому й об’єктивним
є прагнення на
фоні національного мати
неординарне і регіональне.
Саме українське національне
виховання в його
регіональних варіантах репрезентує
автентичне педагогічне обличчя
України. Серед усіх
факторів українського національного
виховання дітей та
молоді провідне місце
займає родина. Це
перший осередок виховання
патріотизму і національної
свідомості, людяності й
гуманності, пошани до
рідної мови і
традиції. Своєю епохою
родинне виховання досягає
лише в тісній
співпраці з громадськістю
і школою.
2
РОЗДІЛ
Завдання і
головна мета в
цілому стосується усіх
без винятку шкіл
України і чітко
визначені в нормативно – правових документах
Української держави. Але
в зв’язку з
різними регіональними потребами
розробляються й такі
які враховували б
специфіку даного регіону.
Немає коментарів:
Дописати коментар