НАЦІОНАЛЬНА
ДОКТРИНА РОЗВИТКУ ОСВІТИ
УКРАЇНИ У ХХІ ст.
ВСТУП
Освіта – основа розвитку
особистості, суспільства та
держави, запорука майбутнього.
Актуальною є проблема
доступності якості освіти
впродовж життя для
всіх громадян, забезпечення
потенціального розвитку характеру
освіти ХХІ ст. висуває
до освіти нові
вимоги.
Глобалізація, швидка
зміна технологій, утвердження
пріоритетів сталого розвитку
суспільства зумовлюють зростання
ролі освіти.
МЕТА І
ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ
Головна мета
української освіти –
створити умови для
особистісного розвитку і
творчої самореалізації кожного
громадянина України формувати
покоління здатне навчитись
впродовж життя, створювати
й розвивати цінності
громад. суп. Сприяти
консолідації української нації,
інтеграції України в
європейський і світовий
простір.
Пріоритетами державної
політики в розвитку
освіти є:
· Формування нац.
та загальнолюдських цінностей;
· Особиста орієнтація
освіти;
· Створення рівних
можливостей для дітей,
молоді;
· Формування через
освіту здорового способу
життя;
· Розвиток укр. Освітнього простору;
· Інтеграція освіти
і науки.
НАЦІОНАЛЬНИЙ Х – Р
ОСВІТИ
Освіта України
ґрунтується на культурно – історичних цінностях
українського народу. Вона
розвивається на основі
педагогічної спадщини Київської
Русі, доки українські козацтва,
Володимир Мономах, П. Могила,
Г. Сковороди, Т. Шевченка, В. Сухомлинський та
інші укр. Мислителів. Українська
освіта має гуманістичний
характер.
НАЦІОНАЛЬНЕ І
ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ
Воно спрямоване
на виховання та
формування в дітей
та молоді сучасного
світогляду, ідей і
поглядів, переконань. Головна
мета – набуття молодим поколінням
соціального досвіду успадкування
духовних надбань укр.
народу форм, укр. рис
громадян укр. держ,
розвиненої духовності, моральної,
худ. естетичної, трудової,
економічної кр.
РІВНИЙ ДОСТУП
ДО ЯКОСТІ ОСВІТИ
Забезпечується всім
громадянам України, незалежно
від національності, соціального
походження і майнового
стану, віросповідування, місця
проживання та стану
здоров’я.
Рівний доступ
до освіти забезпечується:
·
У дошкільній освіті;
·
У держ. ком.
навчальних закладах;
·
У загально середній
школі.
Обов’язково безплатно.
ЗДОРОВ’Я НАЦІЇ
ЧЕРЕЗ ОСВІТУ.
Державна політика
в галузі освіти
спрямована на забезпечення
здоров’я людини в
усіх її складових.
Пріоритетних завд. сист.
освіти є навчання
людини відповідно ставленню
до власного здоров’я
оточуючих.
НЕПЕРЕРВНІСТЬ ОСВІТИ – ОСВІТА В
ПРОДОВЖ ЖИТТЯ
Національна освіта
реалізується шляхом:
·
Забезпечення
наступності змісту на
координації навчально виховної
діяльності на різних
ступенях освіти;
·
Оптимізація
системи передпідготовки працівників;
·
Формування і розвитку
навчально науково виробничих ступеневої
підготовки фахівців.
ОСВІТА І
НАУКА
Єдність освіти
і науки забезпечується:
Достатнім обсягом
фінансування науки;
Формування змісту
освіти на основі
новітніх наукових і
технологічних досягнень;
Залучення до
наукової діяльності учнів та
студентів;
ЗВ’ЯЗОК ОСВІТИ
З РОЗВИТКОМ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
Політика в
галузі освіти спрямовується
на піднесенні ролі
органів громадськості, активізацію
участі профес і
гром. от.
МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ
ТА ІНТЕГРАЦІЯ У
СФЕРІ ОСВІТИ
Вихід української
освіти на ринок
світових освітніх послуг,
поглиблення міжнародної співпраці,
розширення участі навчальних
закладів, педагогів, учнів,
студентів, науковців у
проектах міжнародної організації
та співтовариств.
Принцип інтеграції:
Пріоритет національних
інтересів.
Немає коментарів:
Дописати коментар